یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
آیت الله علیرضا اعرافی

حوزه/سنت حسنه وقف که از دیر باز پشتوانه مردمی برای گسترش و بسط فرهنگ دینی و احیا ارزشهای انسانی بوده است؛ از متعالی ترین راهکارهای اقتصاد فرهنگ در اسلام می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی به آغاز هفته وقف این شرح است:

میلاد پر برکت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) و امام جعفر صادق(علیه السلام) رئیس مذهب جعفری، آغاز هفته وقف نامگذاری شده است. سنت حسنه وقف که از دیرباز پشتوانه مردمی برای گسترش و بسط فرهنگ دینی و احیا ارزشهای انسانی بوده است؛ از متعالی ترین راهکارهای اقتصاد فرهنگ در اسلام می باشد. مشارکت فعالانه مردم و متمکنین عرصه علم و ثروت، توسعه تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب را تسریع خواهد کرد.

در دوران شکوفایی مکتب آسمانی اهل بیت علیهم السلام و درخشش شیعه در جهان معاصر باید از ظرفیت‌ وقف و نیکوکاری برای رشد و پیشرفت دینی، فرهنگی و اقتصادی جامعه و امت اسلامی حداکثر بهره را برد.

هفته وقف را خدمت آحاد مردم و خادمان عرصه وقف و نیکوکاری تبریک عرض نموده و به چند نکته در جهت ترویج و توسعه فرهنگ وقف اشاره می‌کنم.

۱. همت دغدغه مندان و کارگزاران وقف باید در جهت حراست، صیانت از موقوفات و اجرای نیت امینانه واقفان مصروف گردد تا این خیر ماندگار هر روز بالنده تر و شکوفا تر گردد.

۲. نسبت به استفاده از ظرفیت حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان، رسانه های گروهی و فن‌آوری نوین در جهت گسترش وترویج فرهنگ وقف و معرفی الگوهای جدید بخصوص وقف جمعی و مشارکتی اهتمام لازم صورت پذیرد.

۳. استفاده از ظرفیت های مردمی و نخبگانی برای کاهش تصدی گری و اداره مستقیم موقوفات انجام شود.

۴. به ظرفیت های بین المللی وقف در راستای تبیین و پیشبرد اهداف متعالی جهان اسلام بیشتر توجه شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha